​Når du handler med Gulvmontørerne ApS, CVR-nr. 39706474 (herefter benævnt ”entreprenøren”), gør følgende salgs- og leveringsbetingelser sig gældende (version 2.0 gældende fra og med august 2024): 

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER:

Nærværende salg- og leveringsbetingelser er godkendt af entreprenørens kunde (herefter benævnt ”bygherren”) og finder anvendelse, medmindre andet er særskilt anført i entreprenørens tilbud eller ordrebekræftelse. Bygherrens evt. meddelte salgs - og leveringsbetingelser finder ikke anvendelse, medmindre de udtrykkeligt, skriftligt og specifikt er godkendt af entreprenøren. 

1. Entreprenørens tilbud – aftalegrundlaget 

Afgivne tilbud fra entreprenøren er gældende i 10 dage fra tilbuddets datering. Materialer er ikke med i tilbuddet, medmindre dette udtrykkeligt fremgår. Oplyste tilbudspriser er i danske kroner ekskl. moms, medmindre andet står angivet i tilbuddet. Hvis bygherren er privatperson (forbruger), oplyses tilbudspriser inkl. moms. 

Entreprenørens evt. forbehold i tilbuddet er en del af tilbuddet og fraviges således ikke af evt. udbuds - og/eller projektmateriale. 

Alt arbejde, som ikke fremgår af entreprenørens tilbud, men som bygherren ønsker udført , eller som på anden vis er påkrævet/nødvendigt, udgør ekstraarbejde, der afregnes særskilt ud over tilbudssummen med gældende timesats, herunder evt. spildtid som ikke skyldes entreprenørens forhold, samt alle indkøbte og anvendte materialer med sædvanlige tillæg. 

Evt. materialeprisstigninger mellem tilbuds - og indkøbstidspunktet betales i enhver henseende af bygherre. Entreprenøren er i øvrigt berettiget til løbende at indeksregulere entreprisesummen. Entreprenøren vælger i givet fald frit efter eget skøn, hvi lket indeks der reguleres efter for dennes arbejder med dertilhørende leverancer af enhver art. 

Alle foranstaltninger ift. vinterbekendtgørelsen o.l., udarbejdelse af KS- samt D/V-materiale og ethvert andet offentligretligt forhold eller krav fra bygherre udgør ekstraarbejde og honoreres som sådan af bygherre. 

Bygherre er selv ansvarlig for eget materialevalg, herunder evt. knaster og lignende , beskaffenhed, art og karakteren i øvrigt. 

2. Annullering eller ændringer

Annullering eller ændring af en ordre kan alene ske efter skriftlig godkendelse fra entreprenøren. Såfremt entreprenøren accepterer helt eller delvist at annullere en ordre, skal bygherren erstatte entreprenørens evt. omkostninger og ethvert direkte og indirekte tab herved. 

3. Levering og force majeure

Ved salg af løsøre sker levering ab lager (fragt ikke inklusive). 

Evt. aftalt afleveringsdato er omtrentlig og med forbehold for forsinkelse pga. ændringer i arbejdets art og omfang, som kræves af bygherren, bygherrens forhold eller anden entreprenørs forsinkelse, forlængede leveringstider samt forhold, der opstår ude n entreprenørens skyld, og over hvilke entreprenøren ikke er herre (force majeure), herunder men ikke begrænset til forsinkede, manglende og/eller mangelfulde leverancer fra entreprenørens leverandører, lovligt forfald hos entreprenørens medarbejdere, krig, usædvanlige naturbegivenheder, enhver sundhedsrelateret krise, brand, hærværk, strejker, lock -out, transportuheld af enhver art, nedbør, oversvømmelser, lave temperaturer, stærk vind eller andet vejrlig, som forhindrer eller på anden måde forsinker arbejdet samt offentlige påbud eller forbud, som ikke skyldes entreprenørens egne forhold. 

Forsinkelse som følge heraf udskyder automatisk (uden entreprenørens skriftlige påkrav) leveringstidspunktet for entreprenøre n tilsvarende i tidsfristforlængelse og udgør ikke misligholdende forsinkelse. Såfremt entreprenøren har krav på tidsfristforlæ ngelse, uanset om det er før eller under udførelsen, kan han tillige kræve erstatning af sine udgifter og økonomiske tab fra bygherre n, herunder men ikke begrænset til enhver byggeplads -, mandskabs-, materiel-, maskin- og/eller stilstandsomkostning i bred forstand, inklusive den mistede fortjeneste. Såfremt der indtræder forsinkelse som følge af andre forhold, berettiger dette alene bygherre til at ophæve og kræve erstatni ng eller dagbod, hvis der er tale om væsentlig forsinkelse. Væsentlig forsinkelse foreligger tidligst, når der er forløbet 14 ar bejdsdage efter bygherres skriftlige påkrav om levering, forudsat at entreprenøren ikke har krav på tidsfristforlængelse. 

4. Ansvarsfrihed 

Entreprenøren er ikke ansvarlig for forhold, som ikke var oplyst og dokumenteret over for entreprenøren forud for arbejdets igangsætning, herunder men ikke begrænset til forurening, grundvand, fortidsminder, ethvert geoteknisk forhold, andre entreprenørers fejl og mangler og/eller andet uforudset såsom kabler, olietanke, fundamenter m.m. eller andet af betydning for udførelsen af entreprenørens arbejde. Evt. afhjælpning af nævnte forhold afregnes særskilt som ekstraarbejder på regning i tillæg til byggeprojektet. 

5. Byggepladsforhold 

Ved alle arbejder forudsættes forsyning af el, vand og konstant stuetemperatur af hensyn til materialerne samt evt. mandskabsvogne, toiletfaciliteter (og andet påkrævet til arbejdernes udførelse) ført ind på byggepladsen i nødvendigt omfang for bygherres regning og risiko. Bygherren er ansvarlig for, at byggepladsen og sikkerhedsforanstaltningerne er lovlige, og at entreprenørens maskiner, materiel og mandskab under hele projektet har adgang til byggepladsen, ligesom bygherren i øvrigt er ansvarlig for at klargøre og rengøre byggepladsen til udførelsen af samtlige entreprenørens arbejder.

Entreprenøren er ikke ansvarlig for bygherres ejendom eller fejl, fugt, manglende planhed eller lignende i undergulvet eller omgivelserne i øvrigt på pladsen, da dette i det hele er bygherrens risiko, medmindre entreprenøren udtrykkeligt påtager sig ansvaret herfor i tilbuddet. Evt. spildtid vedr. byggepladsen godtgøres af bygherren over for entreprenøren som ekstraarbejde. side 2/2 

6. Sikkerhedsstillelse 

Såfremt entreprenøren kræver det, stiller bygherren straks betryggende sikkerhed for bygherrens opfyldelse af dennes betalingsforpligtelser over for entreprenøren (betaling af hele entreprisesummen). Entreprenøren stiller ikke sikkerhed over for bygherren. 

7. Forsikring

Bygherren tegner og betaler sædvanlig entrepriseforsikring med dækning fra arbejdets påbegyndelse, indtil mangler, der er påvist ved afleveringen, er afhjulpet. Entreprenøren og dennes eventuelle underentreprenører medtages som sikrede på forsikringspolicen. Forsikringen skal omfatte samtlige entreprenørers arbejder på den bygning og/eller det anlæg, som entrepriseaftalen vedrører. Ved om- eller tilbygning skal forsikringen dække skade på arbejdet samt på den bygning eller det anlæg, der er genstand for om- eller tilbygning. Ved bygherreleverancer af materialer er bygherre i alle henseender ansvarlig for disse, herunder at de passer korrekt til det givne projekt. 

8. Ejendomsforbehold

Ejendomsretten til solgte og leverede materialer forbliver hos entreprenøren, indtil disse er indføjet i byggeriet. Entrepren øren er således berettiget til at tage sådanne materialer tilbage i ethvert tilfælde, hvor bygherren ikke overholder sine betalingsforpligtelser over for entreprenøren. 

9. Betaling

Entreprenøren acontofakturerer løbende sit arbejde efter eget skøn. Betaling af udstedte fakturaer skal ske netto kontant + 8 dage. Ved betaling efter forfaldsdagen af entreprenørens tilgodehavender tilskrives renter med 2 % pr. påbegyndt måned. Tilskrevne renter tillægges den til enhver tid værende hovedstol. 

Såfremt bygherren udebliver med betaling af skyldig entreprisesum (betalingsmisligholdelse), er entreprenøren berettiget til straks og uden varsel at standse arbejdet, indtil betaling finder sted. Entreprenøren har i givet fald krav på bygherrens betaling for spildtid som ekstraarbejde samt af enhver stilstandsomkostning og evt. andre omkostninger og tab som følge af bygherrens misligholdelse. 

10. Reklamation

 

Såfremt bygherren mener, at der foreligger forsinkelse, mangler eller produktansvar ved entreprisen, skal han straks reklamere skriftligt med specifikation af den påståede misligholdelse. Forsømmer bygherren straks at reklamere over for entreprenøren, fortaber bygherren retten til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende mod entreprenøren. 

11. Ansvar for forsinkelse eller mangler 

Entreprenørens erstatningsansvar ved ansvarspådragende forsinkelse eller mangler omfatter ikke driftstab, avancetab eller and re indirekte tab. Erstatningskrav over for entreprenøren som følge af bygherrens direkte tab ved forsinkelse eller mangler ved entreprenørens arbejde kan maksimalt andrage fakturabeløbet ekskl. moms for det pågældende byggeprojekt. Entreprenørens ansvar kan dog aldrig under nogen omstændigheder overstige kr. 1.000.000,00. 

12. Produktansvar

Entreprenøren kan ikke gøres ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab som følge af produktansvar. 

Såfremt entreprenørens leverance i erhvervsforhold forvolder skade på løsøre eller fast ejendom, kan entreprenøren ikke af bygherren gøres erstatningsansvarlig for produktansvar, medmindre bygherren dokumenterer, at skaden kan henføres til en af entreprenøren udvist grov uagtsomhed, samt at de øvrige produktansvarsbetingelser er opfyldt. Entreprenørens ansvar for skade på løsøre eller fast ejendom i erhvervsforhold kan i givet fald ikke overstige kr. 1.000.000,00. I det omfang entreprenøren over for tredjemand i erhvervsforhold pålægges produktansvar for skade på løsøre eller fast ejendom, er bygherren forpligtet til at holde entreprenøren skadesløs i samme omfang, som entreprenørens ansvar er begrænset i forhold til bygherren i nærværende bestemmelse. 

13. Tvister 

Enhver tvist mellem entreprenøren og bygherren afgøres ved en hurtig afgørelse ved Voldgiftsnævnet for bygge- og anlægsvirksomhed, jf. AB 18 § 68. AB 18, herunder kapitel J, finder i øvrigt ikke anvendelse i parternes aftaleforhold, hvor nærværende salgs- og leveringsbetingelser gælder forud for alle øvrige dele af aftalegrundlaget. 

14. Persondata

Vi behandler de oplysninger, som du/I har afgivet til os i forbindelse med nærværende for at kunne efterleve vores forpligtel ser i henhold til aftalen, herunder for at opretholde kundeforhold og for at have korrekte oplysninger til brug for udformning af f aktura m.v. De oplysninger, vi registrerer, er: Navn, adresseoplysninger, evt. CVR -nummer, betalingsoplysninger, telefon- eller mobilnummer, e-mailadresse og eventuelt kontaktperson, hvis dette er nødvendigt. De registrerede oplysninger opbevares sammen med information om, hvilke varer du har købt i minimum de 5 år, som regnskabslovgivningen kræver. Det gør vi også for at opfylde både dine og vores garantivilkår, og for at du senere kan henvende dig og få en ny kopi af din faktura, ligesom du har ret til at få oplysninger om og modtage kopi af de data, vi har registreret samt at få dem berigtiget, hvis de er urigtige, og til at få dem slettet, hvis de ikke længere er nødvendige for os at opbevare i henhold til aftale eller gældende lovgivning, idet du/I også kan anmode os om at begrænse behandlingen. 

Entreprenøren er dataansvarlig, og enhver henvendelse vedrørende databeskyttelse skal ske ti l kontakt@gulvmontorerne.dk. Vi videregiver i nødvendigt omfang relevante oplysninger til fragtfolk, underleverandører/underentreprenører til brug for opfyld else af vores forpligtelser i henhold til aftalen, herunder med henblik på at holde dig ajour med status på den pågældende ordre og til levering af varerne. Vi videregiver ikke oplysninger til tredjelande. Eventuel klage over behandling af personoplysninger kan indgives til Datatilsynet.

Skal du have lagt nyt gulv?

Udfyld formularen, og få et uforpligtende tilbud på din gulvopgave.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Vi besvarer alle henvendelser inden for 24 timer.

Felter markeret med * skal udfyldes.​

Firmainformation

Gulvmontørerne ApS

CVR-nummer: 39706474

Langagervej 7, 2500 Valby​

Klik her for rutevejledning

Ønsker du at høre mere om de mange muligheder, vi kan tilbyde dig, eller ønsker du et tilbud på din opgave?

Ring til os i dag på telefon 71 99 44 21 eller send os en e-mail til kontakt@gulvmontorerne.dk.